top of page
Image by Olga Thelavart

De een-op-een trajecten

Leer hoe jij op een andere manier met stress kan omgaan

Individuele coaching om de controle over jouw leven terug te nemen

Voor wie?

1.
2.

De individuele coachingtrajecten zijn er voor de drukke 20- en 30-jarigen. Het is er voor de personen die tools zoeken om stressvolle patronen om te zetten naar nieuwe gewoontes

En een individueel traject biedt kansen voor nieuwsgierige millenials om zichzelf nóg iets beter te leren kennen. Ben je nog student? Dan is er een studentenkorting beschikbaar.

Trajecten en prijzen

8 WEKEN

Wil jij, een-op-een, 8 weken lang met mij aan de slag? Alle tools liggen voor je klaar! We gaan diep in op jouw stressklachten aan de hand van de vooraf opgestelde formulieren. Geen zorgen, de formulieren zijn veelomvattend en zorgen voor een fijne doorstroom aan de start van het traject. 

Wat krijg je tijdens het 8 weken stress coaching traject?

  • 1:1 online coaching

  • 8 weken lang een stapsgewijs traject waarvan:

    • We starten met de stress in kaart brengen door middel van stress signalen herkennen. Dit bestaat uit:

      • ​hoe uit stress zich;

      • jouw reactie op stress

    • Samen kijken we naar waar jij behoefte aan hebt tijdens een stressvolle gebeurtenis of periode;

    • We kijken naar situaties waar jij begeleiding bij wilt en pakken deze aan door middel van gepaste en praktische methodes (coaching op maat).

  • Praktische en doelgerichte opdrachten, inclusief alternatieve opdrachten

  • Blijvende toegang tot het platform met alle methodes en tools 

  • Ongoing support en beschikbaarheid voor al je vragen

  • Student? Studentenkorting is zeker mogelijk. Neem contact op voor meer informatie.​​

OF

10 WEKEN

Of wil jij een traject dat al vanaf het begin is toegespitst op jou en de stress die jij ervaart? Ga met mij 10 weken aan de slag en dan maken we dit traject écht van jou. Vanaf de eerste sessie krijg je opdrachten om de stress die jij ervaart in kaart te brengen. Tijdens het 10 weken traject leer je de signalen die jouw lichaam uitzendt naar aanleiding van stress steeds beter herkennen en daarop in spelen.

Wat krijg je tijdens het 10 weken stress coaching traject?

  • 1:1 online coaching

  • 10 weken lang een stapsgewijs traject waarvan:

    • De eerste 2 weken gericht zijn op jouw huidige energiebalans;

    • We vervolgen met de stress in kaart brengen door middel van stress signalen herkennen. Dit bestaat uit:

      • ​hoe uit stress zich;

      • jouw reactie op stress

    • Samen kijken we naar waar jij behoefte aan hebt tijdens een stressvolle gebeurtenis of periode;

    • We kijken naar situaties waar jij begeleiding bij wilt en pakken deze aan door middel van gepaste en praktische methodes (coaching op maat).

  • Praktische en doelgerichte opdrachten, inclusief alternatieve opdrachten

  • Blijvende toegang tot het platform met alle methodes en tools 

  • Ongoing support en beschikbaarheid voor al je vragen​​

Image by Olga Thelavart

OVER STRESS

Wat gebeurt er met je als je "stress" hoort? Waarschijnlijk zie je spanningen die in je eigen leven voorkomen. Voorbeelden hiervan kunnen zijn: moeilijkheden met je gezondheid, ongelukkig zijn op je werk of in je relatie, financiële tegenslagen of slechte  woonomstandigheden. Het kan ook zijn dat het woord "stress" lichamelijke sensaties oproept, zoals: een pijnlijk lichaam, een knoop in je buik of zweethanden. In sommige gevallen heeft stress een ernstige oorzaak. Stress die wordt veroorzaakt door ingrijpende levensgebeurtenissen en /of  trauma's behandel ik niet en verwijs ik je voor naar de huisarts. 

Tijdens de coaching trajecten wordt er gekeken naar stress die voornamelijk wordt veroorzaakt door allerdaagse problemen. Voorbeelden hiervan zijn; een te drukke agenda, teveel hooi op je vork nemen, geen nee kunnen zeggen, geen prioriteiten kunnen stellen en meer. Twijfel je of de stress die jij ervaart aansluit bij het traject?  Neem dan gerust contact met me op. 

De coachingstrajecten bestaan uit bewezen methodes die worden gebruikt door stress- en burn-out coaches, en andere instellingen. Andere methodes komen voort uit ADHD begeleiding, aangezien deze methodes zo toegankelijk mogelijk zijn gemaakt en simpel zijn om toe te passen. 

Op ieder coachingstraject zijn de algemene voorwaarden van toepassing, te vinden onderaan deze pagina.

DE VIER PIJLERS VAN HET COACHINGTRAJECT

STAP 1.

BEWUST WORDEN VAN

In het eerste deel van het traject richten we ons op de de stress in jouw lichaam.

 

Stress kan zich uiten op lichamelijk-, gedragsmatig- en cognitief vlak. En doordat iedereen anders reageert op stress kunnen klachten door stress moeilijk te herkennen zijn.

Door de stress in jouw lichaam aandacht te geven kan je alerter worden op subtiele signalen door stress. Zo kunnen eerder herkennen en er beter op inspelen 

STAP 2.

STRESS EN JOUW GEDRAG

We hebben gedurende de jaren een reactie op stress ontwikkeld. Maar soms is die reactie niet wat we eigenlijk willen.

Een voorbeeld hiervan is dat we onze agenda drukker plannen terwijl we een avond rust nodig hebben, of neigen naar ongezond eten terwijl we juist gezonder willen leven.

Tijdens deze stap brengen we jouw reactie op stress in kaart. En onderzoeken we manieren hoe jij met stress om wilt gaan.

STAP 3.

STRESS EN DENKPATRONEN

Negatieve denkpatronen gaan vaak gepaard bij stress.

 

Negatieve denkpatronen kunnen ervoor zorgen dat we over onze grenzen blijven gaan. Bijvoorbeeld: op het moment dat je jezelf het niet waard vind om rust te nemen blijven je doorgaan, ondanks dat je behoefte hebt aan een avond rust.

 

Gedachtes liggen hier ten grondslag aan en zijn daarom belangrijk om in dit proces mee te nemen.

STAP 4.

COACHING OP MAAT

Naast dat we alle kennis tijdens het coachingstraject in de praktijk uitvoeren is er ook ruimte voor jou om aan te dragen waar jij graag op wilt ontwikkelen. De beschikbare tools variëren van nee zeggen, prioriteiten stellen tot aan bijvoorbeeld tijdsmanagement.

 

Tijdens deze fase gaan we op zoek naar methodes die jóu helpen. Of deze sessies geven ruimte aan wat je nog wilt oefenen, waar je sturing bij wilt en/of er een andere methode is die jou beter zou kunnen helpen.

bottom of page